S1

Günde kaç kere -küçük miktarlarda bile olsa- asitli gıdalar alıyor musunuz?

S2a

Günde kaç kere -küçük miktarlarda bile olsa- taze meyve yiyorsunuz?

S2b

Günde kaç -kere küçük miktarlarda bile olsa- meyve/sebze suyu içiyorsunuz?

S2c

Günde kaç kere -küçük miktarlarda bile olsa- alkolsüz ya da gazlı içecek içiyorsunuz?

S2d

Günde kaç kere- küçük miktarlarda bile olsa- enerji içeceği içiyorsunuz?

S3

Yemek yedikten sonra en geç 1 saat içinde dişlerinizi düzenli olarak fırçalıyor musunuz?

S4

İçeceğinizi ağzınızda gezdiriyor veya uzun sure tutuyor musunuz?

Asit Aşındırmasının etkilerini göremeyebiliriz, ancak bir diş hekimi diş çürüğü veya diş ağrısı gibi asit aşındırmasının belirtilerini de tespit edebilir. Dişlerimiz bugün sağlıklı görünseler bile, şu 5 etki nedeniyle risk altında olabilirler:

Asit Aşındırmasının etkileri

1

Güçsüz

Günlük yiyecek ve içeceklerdeki asitler diş minesini zayıflatarak, aşınmayı kolaylaştırabilir.

2

İnce

Diş minesi aşındıkça, diş görünür şekilde incelebilir

3

Şeffaf

Diş mineniz inceldikçe, dişlerinizin kenarları şeffaflaşabilir.

4

Sarı

Zayıflamış diş mineniz aşındıkça alttaki sarı dentin tabakası daha görünür hale gelebilir

5

Mat

Diş minenizin aşınması dişlerinizin parkaklığını yitirerek mat görünmesine neden olabilir.

Zamanla, yalnızca bu etkiler kademeli olarak kötüleşmekle kalmaz, aynı zamanda koruyucu diş minesi tabakası kaybolup alttaki dentin tabakası ortaya çıktığı için dişler daha hassas hale de gelebilir. Asit Aşındırmasının ilerlemesini durdurmak için ,dişlerimizi korumaya bugünden başlayabiliriz.

Asit yönünden zengin bir beslenmeye sahip olmak dişlerimizi beklediğimizden daha kolay risk altına atabilir. Gün boyunca 4 kereden fazla asitli yiyecek ve içecek tüketimi diş minemizi Asit Aşındırması, diğer adıyla Asit Erozyonu riski altına atabilir.

Yalnızca gazlı içecekler, kahve veya şarap değil; daha sağlıklı olan seçimlerimiz dahi sürpriz bir şekilde asit aşındırmasına neden olabilir: meyve, meyve suları, limonlu soda ve hatta salata sosları bile günlük asit tüketimimizi artırabilir.

Sağlıklı bir beslenmeye sahipsek bunu değiştirmeyelim. Sadece çok değerli diş minemizi koruduğumuzdan emin olalım.

Dişlerinizin gelecekte koruma altında olduğunu bilerek, meyvelerin ya da gazlı bir içeceğin günümüze neşe katmasına izin verin.

Limon Suyu

Şarap

Enerji İçecekleri

Tonik

Gazlı İçecekler

Portakal

Erik

Buzlu Çay

Çilek

Greyfurt Suyu

Sirke

Elma Sosu

Elma Suyu

Salata Sosu

Portakal Suyu

Beyaz Şarap

Domates

Kök Birası

Bal

Ketçap

Sebzeler

Çekirdeksiz Kuru Üzüm

C Vitamini Tabletleri

Bira

Limonlu Yoğurt

Armut

Havuç Suyu

Çay 

Şalgam Suyu

Ekşi Süt

Doğal Yoğurt

Probiyotik Yoğurt

Muz